środa, 21 października 2015

Śniadaniowa jaglanka.


O tym, że śniadanie jest bardzo ważne w naszej codziennej diecie, mam nadzieje nikogo nie trzeba przekonywać. To jakie zjesz śniadanie, będzie decydować ile energii w ciągu dnia masz, oraz jakie jest Twoje samopoczucie. Wypróbowałam na sobie różne wersje śniadania. Kiedy się spieszę najczęściej zjem chleb z szynka i zapije herbatą. Taka wersja porannego posiłku nie ma nic wspólnego ze zdrowiem, pomimo że spożywam ciemne pieczywo.
Kromka z wędliną sprawia, że w ciągu dnia jestem ospała i bez energii. Niestety w mojej pracy nie mogę pozwolić sobie na takie osłabienie. Najwięcej energii mam, jeśli dzień zacznę od szklanki ciepłej wody z cytryną i pełnowartościowego śniadania. Przepis na takie smaczne i energetyczne śniadanie przedstawiam Wam poniżej.




Energetyczne śniadanie:


Potrzebne będą nam:

* kasza jaglana
* banan
* granat
* figi
* kiwi
* nasiona chia (według uznania)
* jagody goji (można zastąpić rodzynkami, jednak jagody są zdrowsze)


Wykonanie: 

Do małego garnuszka wsypałam kaszę jaglaną (ilość zależy od tego, jaki masz apetyt), zalałam wodą i gotowałam aż będzie miękka. Pod koniec gotowania dodałam nasiona chia, bo dzięki nim kasza jest bardziej zwarta. Jeśli ktoś lubi sypką, nasiona chia odpadają. Kiedy kasza była gotowa dodałam łyżeczkę miodu.



























Granat przeciełam na pół i z jednej połówki wyskubałam wszystkie pestki. Figi oraz kiwi obrałam i pokroiłam w kostkę. Pół banana pokroiłam w plasterki. Ułożyłam warstwowo w wysokim naczyniu.







Taka jaglanka sprawdzi się również jako przekąska po lekkim treningu lub basenie. Nadaje się idealna jako podwieczorek albo drugie śniadanie w pracy. Pyszna na ciepło i zimno.
Smacznego !! 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz