środa, 28 października 2015

Ciasto wieczorową porą,


Nie lubię ciast, szczególnie tych z kremem i tortów. Jest jednak wyjątek. Moje kubki smakowe zostały podbite przez ciasto Raffaello, z przepisu teściowej mojej koleżanki. Jest rewelacyjne. Słodkie, ale nie mdłe i na budyniu domowej roboty, a nie tym z paczki. Jest jeszcze jedna zaleta tego ciasta. Robi się je łatwo i w miarę szybko. Idealnie ciasto dla łasuchów i nie tylko.


Ciasto Raffaello

* 3 żółtka
* cukier wanilinowy
* 1/2 kostki margaryny do pieczenia
* 3/4 litra mleka
* 1 i 1/2 szklanki cukru (choć dla nas to było troszkę za dużo)
* 200g wiórków kokosowych
* 2 i pół paczki krakersów
* 3 łyżki mąki ziemniaczanej
* 3 łyżki mąki pszennej




* Żółtka zmiksowałam z cukrem wanilinowym, wsypałam mąki, wlałam szklankę mleka i zmiksowałam.

* 2 szklanki mleka zagotowałam z 1 i 1/2 szklanki cukru, do tego dolałam zmiksowaną masę budyniową i zagotowałam a następnie wystudziłam.

* Rozmiksowałam 1 i 1/2 kostki margaryny i dodałam po trochę masę budyniową, cały czas miksując.
Później wsypałam paczkę wiórków kokosowych (100g) i wymieszałam już łyżką.

* Masę podzieliłam na 2 równe części.

* Na dużej prostokątnej blaszce ( w okrągłej blaszce trzeba robić w dwóch ) ułożyłam warstwę krakersów. Na to nałożyłam połowę masy budyniowej. Na masę budyniową, położyłam następna warstwę krakersów i rozprowadziłam drugą część masy. Na koniec posypałam całe ciasto wiórkami kokosowymi. Wstawiłam do lodówki na parę godzin, jednak lepsze było już na drugi dzień.






















Drogie Panie. Teraz zadanie dla Was. Odejdźcie od monitorów. odłóżcie telefony i zróbcie niespodziankę swojej drugiej połówce, przyjaciółce lub rodzicom. Zrobienie tego ciasta nie zajmie Wam wiele czasu, a uśmiech na twarzy bliskiej osoby, wynagrodzi Wam cały trudno włożony w przygotowanie tej pyszności.


Napisała: Kasia
Foto: Kasia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz